Trafik Kazasının Anatomisi

BIR OTOMOBIL 80/KM-H SABIT HIZLA DUVARA ÇARPIYOR.ISTE OLAYIN GELISIMI...

-Çarpismadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi agirliginin 30 kati kadar bir kuvvetle frenlenir. Sürücü ve yolcular kemer ile bagli degillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.

39 milisaniye sonra sürücü koltuguyla beraber 15 cm öne dogru firlamistir.
44 milisaniye sonra sürücü gögüs kafesiyle direksiyona çarpar ve sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaslatici
kuvvet 80 G ye ulasir (yani kendi agirliklarinin 80 kati büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
92 milisaniye sonra sürücü yanindaki yolcuyla beraber ayni anda kafasini ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasina ölümcül bir darbe alarak camdan disariya firlar.
100 milisaniye sonra direksiyon tarafindan tutulan sürücü tekrar aracin içine düser, o anda ÖLMÜSTÜR.
110 milisaniye sonra araç yavasça geriye çekilmeye baslar.
113 milisaniye sonra sürücünün arkasinda oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasiyla sert bir darbe yapar ayni anda kendisi de ölümcül bir darbe almistir.
150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur; cam, çelik, plastik parçalari yere düser.
200 milisaniyeden daha kisa bir süre içerisinde her sey biter. nbs Ortaya çikan enerji inanilmazdir. 80 km/h hizda ortalama 1 ton agirligindaki bir otomobili 30 metre yukariya firlatabilir.
LÜTFEN OTOMOBIL HAREKET ETMEDEN ÖNCE EMNIYET KEMERINIZI TAKIN.

Yorumlar