KADIN DILi (BUKÇE)

Oglum bir hafta sonra evleniyor. Sorumluluk sahibi bir baba olarak, ona ogut vermem gerekiyor. Fakat bunu evde yapamam cunku annesi agiz tadiyla ogut vermeme izin vermez, sozu agzimdan kapip kendi devam eder. Is yerimden ogluma telefon actim, aksam yemegini disarida birlikte yiyelim, dedim. Deniz kenarinda ki bu sirin lokantada simdi onu bekliyorum.
Geliyor aslan parcasi, yakisIkliligi da ayni ben.Hos besten sonra konuya giriyorum.
-Oglum haftaya dugunun var, bir baba olarak sana bazi konularda yol yordam gostermem gerekiyor.
Kac dil biliyorsun oglum sen?
-Ingilizce, Fransizca bir de kendi dilimi de sayarsak Turkce'yle uc dil oluyor.
-Bugun ben sana dorduncu dili ogretecegim. Dilin adi Bukce. Kadinlar tarafindan kullanilir. Sen buna "kadin dili" de diyebilirsin.
-Kadinlarin ayri bir dili mi var?
-Tabi ki. Eger kadin dilini bilirsen bir kadinla yasamak dunyanin en buyuk zevkidir ama bu dili bilmezsen hayatin kararabilir. O yuzden bir kadinla mutlu olmak isteyen her erkek Bukce'yi ogrenmeli.
-Iyi de niye Bukce?
-Cunku kadinlar konusurken genellikle, soyleyecekleri sozu, net soylemezler. Egip bukerler onun icin dilin adini "Bukce" koydum.
-Bukce zor bir dil mi baba? diye sordu gulerek.
-Egleniyor gibisin biraz ciddiye al. Bir kadinla mutlu olmak istiyorsan bu dili bilmen cok onemli. Cunku kadinlar sozu bukerek Bukce konusurlar sonrada senin sozun dogrusunu anlamani beklerler. Felsefesini anlarsan kolay, anlamazsan zor.
-Tamam baba, haklisin ciddiyetle dinliyorum. Peki, sence kadinlar neden bizimle ayni dili konusmuyorlar, soyleyeceklerini direkt soylemiyorlar.
-Bence bir kac sebebi var. Birincisi, duygusal olduklari icin, hayir, cevabi alip kiri lmaktan korktuklarindan dolayi, sozlerini de dolayli soyluyorlar. Ikincisi, kadinlar dunyaya annelikle donanimli olarak gonderildikleri icin onlarin iletisim yetenekleri cok guclu.
-Bu konuda biz erkeklerden bir sifir ondeler yani.
-Ne bir sifiri oglum, en az on sifir ondeler. Dusunsene, henuz konusmayan, kucuk bir cocugun bile yuz ifadesinden ne demek istedigini hemen anliyorlar. Isin kotusu kendiler leb demeden leblebiyi anladiklari icin biz erkekleri de kendileri gibi zannediyorlar. Onun icin, leb, deyip bekliyorlar. Hatta bazen, leb, demek zorunda kaldiklari icin bile kizarlar. Niye, leb, demek zorunda kaliyorum da o dusunmuyor, diye canlari sIkilir.
-Biz de bazen Canan'la boyle sorunlar yasiyoruz. Niye dusunmedin, diye kiziyor bana.
-Kizarlar oglum kizarlar. Kadinlar ince dusuncelidirler, detaycidirlar, kucuk seyler gozlerinden hic kacmaz. Bizim de kendiler gibi dusunceli olmamizi beklerler fakat erkekler onlar gibi degil. Biz butune odakliyiz, onlar detaya . Beyinlerimiz boyle calisiyor.
-Ne olacak baba o zaman, yok mu bu isin caresi?
-Var dedik ya oglum, Bukce'yi ogreneceksin, bunun icin buradayiz. Hazir misin?
-Hazirim baba.
-Bukce bol kelime kullanilan bir dildir. Biz erkeklerin on kelime ile anlattigi bir konu, Bukce'de en az yuz kelime ile anlatilir. Sen akilli bir erkek olarak ona asla, "Hikaye anlatma, ana fikre gel, kisa kes." demeyeceksin. Boyle bir sey dediginde, bittin demektir. Ister oyle de, istersen "seni sevmiyorum." de. Iki durumda da "seni sevmiyorum" demis olacaksin.Kadinlar dinlenmedikleri zaman sevilmediklerini dusunurler.
-Bu onemli, Bukce'de dinlemek sevmektir, diyorsun.
-Aynen oyle. Bukce ima dolu bir dildir. Kadinlar konusurken, bir seyler ima etmeyi severler. Biz erkeklerde imali konusuyoruz diye dusunurler ve sozlerimizle onlara ne demek istedigimizi cozmeye calisirlar. Oysa erkeklerin ima yetenegi pek gelismemistir. Bizim kastimiz soyledigimiz seydir.
-Gecen hafta Canan bana "Bir kac kilo daha versem gelinligin icinde daha iyi duracagim." dedi. Ben de "Boyle de iyisin." dedim. Cani sIkildi bir kac saat surat asti. "Neyin var." diye sordum. "Hicbir seyim yok." dedi. Sence nerede hata yaptim?
-Boyle de iyisin, derken o "de" ekini orda kullanmamaliydin. Canan bunu soyle anlamistir. Boyle de fena sayilmazsin, eh iste, idare edersin ama tabi daha da iyi, daha da guzel olabilirsin."
-Peki ne demem gerekiyordu?
-Sunu hic unutma. Kadinlar kendileri ile ilgili, giysileri ile ilgili ya da aileleri ile ilgili bir soru soruyorlarsa, kesinlikle iltifat bekliyorlardir. Es kaza elestirmeye kalkarsan yandin. Bunu hic unutmazlar. O gun "Hayatim sen zaten cok guzelsin, kilo vermeye falan bence ihtiyacin yok." deseydin, o gunun zehir olmazdi. Mesela bir gun kucagina oturup, agir miyim, derse sakin "evet, biraz" falan deme "hayir" de. Yoksa bir daha kucagina oturmaz.
-Yani diyorsun ki bir kadin her daim guzeldir, her giydigi yakisir ve her kadinin annesi bir hanimefendi, babasi da beyefendidir. Bana ne yaparlarsa yapsinlar.
-Aferim oglum, cok hizli anliyorsun bana cekmissin. Kadinin, kendi anne babasiyla sorunu olsa, kendi elestirir ama asla senin elestirmeni kabul etmez. Bunu kendine hakaret olarak alir.
-Ve asla unutmazlar, degil mi?
-Aynen oyle.
-Hadi o konularda dilimi tutarim da, su ima isini cozmek zor geldi.
-Zor gibi ama biraz gayret edersen cozersin. En onemlisi imalari anlayacaksin ama "sen sunu mu demek istiyorsun." diye asla yuzune vurmayacaksin.
Illa Bukce anlatacak, asIk bir yuzle karsilasmamak icin senin de anlaman gerekiyor. "Hayir, evde yiyecegim ama istersen hazir bir seyler alip geleyim, ne dersin."dedim. "Tamam" dedi. Doneri sever biliyorsun, dun eve giderken, ekmek arasi doner yaptirdim. Onun donerini de kepekli ekmek arasina yaptirdim. Bunu dusundugum icin ayrica sevindi. O da diyette, dugunde daha zayif gorunme derdinde, bu siralar.
-Bu Bukce'de kisa konusma yok mu baba?
-Var ama yerinde olsam hic tercih etmezdim. Kadin konusmuyorsa ya da kisa konusuyorsa kesin ciddi bir sorun var demektir. Mesela baktin cani sIkkin, soruyorsun, "Neyin var" diye. "Hicbir seyim yok." diyorsa, aman bir seyi yokmus, diye birakma. Yoksa az sonra, cok ilgisiz oldugundan yakinarak, aglamaya baslar.
-Bukce'de "Hicbir sey yok" demek "Cok sey var, benimle ilgilen" demek oluyor, o zaman.
-Evet. Biz erkekler "Bir sey yok." diyorsak ya gercekten bir sey yoktur, sadece basimizi dinlemek istiyoruzdur ya da bir sey vardir ama; su anda konusacak bir sey yok." diyoruzdur. Her ikisinde de konusmak istemiyoruzdur. Ama kadinlar ilgiyi sevgi olarak gordukleri icin "Bana deger veriyorsan, ilgilen ki anlatayim." demek istiyordur. Cok nadirdir, gercekten anlatmak istemiyor olabilir, o zaman da fazla ustune varip bunaltmayacaksin tabi.
-Bir arkadasim da kadinlarin "peki" demesi tehlikelidir, demisti.
-Dogru. Bir kadinin agzindan cikan "kuru bir peki, olur, tamam" her zaman tehlikelidir. Bu Bukce de "Simdi tamam diyorum ama acisini daha sonra cikaracagim." demektir. Sana en kisa zamanda kesin bir ceza keser. Fakat pekinin yaninda "peki canim, olur hayatim" gibi bir hosluk ekliyorsa korkmaya gerek yok.
-Zor bir dil baba.
-Korkma o kadar zor degil. Devam edelim. Kadinlar istediklerini soylemek zorunda kalinca, dusunemedigimiz icin biz erkeklere kizarlar, ve konusurken suclayarak konusurlar fakat sucladiklarinin farkinda olmazlar. Sitem ediyoruz zannederler.
-Nasil yani?
-Mesela, karin sana "ne zamandir disari cikmadik." derse bunu suclama olarak ustune alma, seninle gezmek cani istiyordur, bunu sen dusunup teklif etmedigin icin kalbi kirilmistir. Maksadi seni suclamak degildir. "Daha gecenlerde gezmeye gittik." gibi bir savunmaya girme. "Tamam canim haklisin, ben de istiyorum, en kisa zamanda gideriz." de, konu kapanir. Tabi ilk firsatta da sozunu yerine getirirsen iyi olur.
-Kucuk ama onemli detaylar.
-Aynen oyle. Mesela karin "usudum" diyorsa, ustunu kalin giy demeni ya da kombiyi acmani degil, ona sarilmani istiyordur.
Kadinlarin en nefret ettigi sozcuk "Fark etmez"dir. Fark etmezi kadinlar "Hic umurumda degil, ne yaparsan yap " diye anlarlar.
-En degerli sozcuk nedir?
-Sen bil, bakalim.
-Seni seviyorum, demek herhalde.
-Evet, kadinlar "seni seviyorum" sozunu sIk sIk duymak isterler. Biz erkekler soylemistim, zaten biliyor diye bu konuda gaflete dusmemeliyiz.
-Bukce sadece konusma dili midir baba? Bunun bir de davranis dili var gibi geliyor bana.
-Ben de tam ona geliyordum. Kadinlar kucuk seylere onem verirler. Aksam ona saril, televizyon izliyorsan sarilarak izle. Gunduz onu dusundugunu ifade etmek icin kisacik da olsa bir mesaj gonder, kucuk surprizler yap.
Sayinca cok sey gibi gorunuyor ama aslinda bunlar zaman alacak, zor ve masrafli seyler, degil. Sen bu kucuk seylere dikkat et, zaten karin sana pasa gibi davranir, seni yormaz. Bir erkek bu kucuk seylere dikkat etmezse zamanini karisiyla buyuk kavgalar yaparak gecirir. Sevgiyle gecirmek varken niye kavgayla geciresin ki? Kadinlar cok vericidir ama eger sen hep alip vermezsen, bir gun birden patlarlar. Kucuk kucuk alirlarsa, buyuk buyuk verirler.
-Tamam baba bunlara dikkat edecegim.
Garson yemek tabaklarini kaldirirken oglumun telefonu calmaya basladi. Belli ki nisanlisi ariyor, konusmak icin deniz kenarina dogru adimlamaya basladi. Az sonra geldi.
-Baba cok tesekkur ederim. Bukce'yi anlamaya basladim. Canan aradi. "Salonun perdelerini ne renk olsun karar veremedim, yarin birlikte m i baksak." dedi. Tam "Fark etmez, sen sec" diyecektim ki bunu senin soyledigin gibi "Ev de perde de umurumda degil" gibi anlayacagi aklima geldi. "Tabi canim, istersen birlikte bakabiliriz ama ben senin zevkine guveniyorum, sen sec istersen," dedim cok mutlu oldu. Kendi sececek.
-O zaten perdeyi coktan secmistir de kadinlar illa yaptiklarini onaylatmak isterler. Birlikte de gitsen o sectigi perdeyi almak isteyecektir. Biz erkekler onlarin ne demek istediklerini anlarsak, islerden kolay siyiririz.
-Baba tekrar tesekkur ederim. Bu iyiligini hic unutmayacagim. Bana Bukce'yi ogretmeseydin halimi dusunmek bile istemiyorum.
-Sanslisin oglum. Benim seninki gibi bir babam yoktu. Bunlari deneye yanila ogrenmem yillarimi aldi. Sen yine iyisin, hazira kondun. Gule gule kullan, isteyene de ogret, herkes de gule gule kullansin. Kullansinlar ki yuzleri gulsun

Yorumlar