Toyota, ilk olarak 2007 yılında "altın çocuk" lansmanıyla piyasaya sunduğu Auris modelini tamamen yeniledi.
Kendi sınıfında Golf, Focus, Megane, Astra, i30 gibi bir çok kuvvetli rakibi bulunan yeni Auris önümüzdeki ay Paris Motor Show'da boy gösterecek, 2013'ün ilk aylarından itibaren de Avrupa'nın bazı ülkelerinde yollara çıkacak.
Dünyanın lider otomobil üreticisi Toyota, Avrupa pazarındaki en son hamlesini yeni nesil Auris ile yapmaya hazırlanıyor. İlk kez Paris Motor Show’da sahnelenecek olan Yeni Auris, Toyota’nın en son tasarım anlayışı ile daha dinamik ve daha kendine güvenli bir otomobil olarak yollara çıkmaya hazırlanıyor.
Avrupa C segmentinde Toyota’nın ürün atağının ilk adımını temsil eden Auris yenilendi. Görünüm ve donanımı baştan sona değişen Yeni Auris şimdi çok daha cesur ve dinamik özelliklere sahip. Yeni Auris, Toyota’nın arzu edilen, daha çekici ve dinamik otomobiller üretme konusunda kararlılığını başarıyla yansıtırken, vazgeçilmez Toyota değerleri olan kalite, dayanıklılık ve güvenilirlik üzerine inşa ediliyor. Dışarıdan ve içeriden tamamen yeniden tasarlanan yeni nesil Auris’te sunulan benzinli, dizel ve elektrikli hibrit motor seçenekleri ile Toyota, C segmentinde üç motor seçeneği sunan tek marka olarak da fark yaratıyor. Bugüne kadar C segmentinde 140 ülkede 39 milyon adetten fazla otomobil satışına imza atan Toyota, C- hatchback modeli Auris’in Avrupa için tasarlanan yeni neslini ilk kez Paris Motor Show’da otomobil meraklılarının beğenisine sunacak. Yeni Auris, hızlı, cesur ve asi kimliğini daha da ileriye taşıyacak.
Yeni Auris: Toyota’nın yeni yüzü
Yeni Auris, C segmentinin yeni tasarımı ve boyutlarıyla sportiflik ve dinamizmde rakiplerini geride bırakıyor. Bir önceki nesile göre 30 mm artırılarak uzunluğu 4275 mm’ye ulaşan Yeni Auris’in yüksekliği de 55 mm düşürülerek 1460 mm’ye indirildi. 2600 mm’lik dingil mesafesi ve 1760 mm’lik genişliği korunan Yeni Auris, zemine hakim güvenli ve ayakları yere daha sağlam basan bir görüntü kazandı. Toyota’nın “Keen Look-Keskin Bakış” far ve “Under Priority – Öncelikli” ön ızgara tasarım felsefesinin yansıtıldığı Yeni Auris, agresif, cesur ve çekici bir Toyota ünvanını kazandı.
Belirgin metalik krom kaplama ve koyu siyah rengin hakim olduğu ön ızgarada kemer çizgisi yükseltildi. Önden bakıldığında daha güçlü ve dinamik görünümüyle dikkat çeken Yeni Auris, arkaya doğru 3 panel halinde uzanan yeni cam tasarımıyla da fark yaratıyor. Daha geniş açılan bagaj kapağı, bagaj kapağı ile bütünleşen stop lambaları ve yeni tasarım arka tamponu Yeni Auris’i daha güçlü ve kararlı kılıyor.
“Skyview” tavan
Yeni nesil Auris’te sunulan en dikkat çekici yeniliklerden biri de iç mekan tasarımına etkili bir dokunuş yapan “Skyview” tavan. “Skyview”, C segmentindeki en büyük panoramik cam tavanlardan biri olarak yeni Auris’in iç mekanında daha fazla konfor ve ferah bir hacim sunmaya olanak tanıyor.
Yeni Auris’in yenilenen iç tasarım detayları sayesinde kabinde geliştirilmiş duyusal kalite ile birlikte iç mekanda renkleri birleştiren görsel bütünlük sunuluyor. Saten gümüş rengin hakim olduğu kokpitte; beyzbol dikişli deri kaplama direksiyon simidi, kapı pervazları, panel üst yüzeyi ve kol destek dayama bölümünde kullanılan yumuşak malzeme kalite hissini güçlendiriyor.
Yeni Auris’te, iç mekanda çok yönlü pratik kabin ortamı sayesinde geliştirilen sürüş pozisyonunun yansıra 20 mm artırılan arka koltuk diz mesafesi ile daha konforlu bir yolculuk sunarken, 360 lt’ye yükseltilen bagaj kapasitesiyle de sınıfında bir adım öne çıkıyor.
Keyif Veren Enerjik Sürüş
Yere yakınlığı 55 mm alçaltılan Yeni Auris’te daha düşük sürüş pozisyonu ve ağırlık merkezi ile güvenli ve rahat bir sürüş olanağı sağlanıyor. Segmentinin en iyisi olan 0,28 Cd sürtünme katsayısı ile sürüş çevikliği artan Yeni Auris’in, bu mühendislik tasarımı sayesinde yakıt tüketimi de düşürüldü. Yeni Auris’in gövdesinin üst tarafında kullanılan çelik sayesinde gövde mukavemeti yüzde 10 oranında artarken, aracın ağırlığı 40 kg azaltıldı. Böylece Yeni Auris’in yerçekimi merkezinin düşürülmesine olumlu katkıda bulunuldu. Ağırlık merkezinin düşürülmesinin yanısıra, yeni Auris’te daha konforlu, çevik ve yüksek kontrollü sürüş sağlamak üzere çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanıldı.
Tasarımı Dikkat Çekiyor
Ön yüzü daha çekici hale getirilen Yeni Auris, ince burun yapısı, LED gündüz farlarına sahip mercekli far grubu, yeniden tasarlanan tamponlar ile daha dikkat çekici bir tasarıma kavuşmuş. Otomobilin yanında ise farların bitiminden başlayıp keskin hatlara sahip yeni stop lambalarının kenarında biten yan stil çizgisi ile Auris dinamik bir görüntüye kavuşmuş. C sütununa uygulanan kelebek cam ile de yüksekliği azalan otomobilin içinin daha aydınlık olması hedeflenmiş. Otomobilin arka tasarımında ise, yeni stop lamba tasarımıı, geniş bir bagaj kapağı ve yine yeni tasarım arka tampon yapısı selefine göre hoş bir görüntüye sahip.
Yorumlar